AZ PRINTING CREATIVE

AZ  PRINTING CREATIVE
Tempahlah Banner, Banting, Stiker, Kupon, Signbord DLL di sini. Hubungi Saifudin, 016-953 2630

Pages

Jumaat, 9 April 2010

Apa Punya Pelik Sistem Persekolahan Berasrama nie..!!??


Pelajar-pelajar sekolah di asrama ”diminta” balik kampung pada hujung minggu gara-gara kerajaan tak ada duit. Tulisan ini pasti akan dinafikan oleh puak-puak bahlol bin bangang dalam UMNO BN.

Sebagai ibubapa / penjaga yang mengalami sendiri situasi ini kome ingin menarik perhatian pihak bertanggung jawab dengan cadangan bodoh ini. Justifikasi kome mudah saja. Kerajaan kononnya ingin mengurangkan perbelanjaan makan pelajar dua hari di asrama pada hujung minggu. Contohnya sehari RM5.00, dua hari RM10.00. Lalu puak-puak bahlol dalam BN ni pun bertepuk tangan kononnya mereka berjaya mengurangkan perbelanjaan.

Budak-budak ni disuruh balik kampung. Belanja balik kampung jika ibubapa datang ambil RM50.00-RM100.00 (minima). Dekat mana rasional puak-puak ”cerdik” dalam BN ini? Hok mana tindakan aokme yang menunjukkan pengurangan dalam perbelanjaan pengurusan kewangan pelajar-pelajar ini? Selamatkan poket aokme tetapi ibubapa / kami kena tambah RM100. Macam ni ke pengurusan ekonomi BN? Cit! Poorah!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan