AZ PRINTING CREATIVE

AZ  PRINTING CREATIVE
Tempahlah Banner, Banting, Stiker, Kupon, Signbord DLL di sini. Hubungi Saifudin, 016-953 2630

Pages

Selasa, 6 April 2010

Bengong Punya Menteri Malaysia !!!


Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, hari ini menyifatkan pemberian RM100 setahun kepada warga emas di Pulau Pinang sebagai suatu yang memalukan.

Sementara Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Noh Omar pula semalam, melabelkan badan pemantau pilihan raya, Malaysian for Free and Fair Election (Mafrel), sebagai alat pembangkang kerana didakwanya tidak bersikap bebas dalam menyatakan pandangannya.

Sikap kedua-dua Menteri ni sebenarnya menjatuhkan lagi tahap intelektual Menteri-menteri di Malaysia. Hanya kerana perasaan cemburu dan sakit hati, mereka menolak semua usaha kebajikan dan keadilan rakyat.

Sebagai contoh, kejayaan Kerajaan negeri Pulau Pinang memberi penghargaan wang tunai sebanyak RM100 setahun kepada warga emas yang berusia 60 tahun ke atas yang bermastautin di Pulau Pinang adalah pertama kali dalam sejarah Pulau Pinang dan sepatutnya disokong.

Bahkan banyak agenda kebajikan rakyat telah dilaksanakan bukan sahaja di Pulau Pinang bahkan di semua negeri Pakatan Rakyat, cuba diberikan gambaran negatif kerana selama ini Kerajaan UBN tidak mahu mengutamakan kebajikan rakyat.

Peliknya, dalam sibuk mempromosikan agenda 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan, Menteri ini pula seperti menyindir slogan tersebut.

Menteri Noh Omar pula, seperti orang gila meroyan. Tuduhan Mafrel dah jadi alat pembangkang agak melucukan. Baginya, Mafrel sudah tidak layak jadi badan bebas untuk pantau mana -mana pilihan raya dan meminta SPR kaji semula kedudukan Mafrel sebagai pemantau.

Dia macam lupa atau bangang sangat. SPR kata kempen pilihanraya kecil Hulu Selangor hanya boleh dimulakan selepas proses penamaan calon pada 17 April ini. Kalau setakat naik bendera kat pejabat atau markaz, itu perkara biasa.

Tapi UBN bukan sahaja berkempen, bahkan Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mengumumkan bahawa Hulu Selangor akan mendapat empat sekolah baru, dan projek pembinaan banjir bernilai RM2 juta ringgit.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pula mengumumkan projek perumahan baru untuk warga Felda di Gugusan Sungai Dusun yang bernilai RM32 juta. Fuhh! Ini dah jadi rasuah! Sogokan! Ugutan!

Sebab itu ayahngah kata, UBN dan Menterinya dah jadi bangang tahap himar kat tempat ayahngah belajar dulu.

Ma'alaisyh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan