AZ PRINTING CREATIVE

AZ  PRINTING CREATIVE
Tempahlah Banner, Banting, Stiker, Kupon, Signbord DLL di sini. Hubungi Saifudin, 016-953 2630

Pages

Selasa, 27 April 2010

umNo, Lu Kena Beb !!


Sepanjang kempen Hulu Selangor, ayahngah tak pernah posting blog ni. Bukan apa, cuma rasa bosan yang amat. Lagipun, ayahngah tak turun kempen. Banyak kerja kat pejabat yang tak dapat tangguh lagi. Bulan Jun pulak, ke PUTIK, Kelantan.

Oklah. Seluruh dunia dah tahu bahawa En. Kamal UmnoBN dah menang. Maka, tajuk besar Utusan Meloya esoknya bertajuk "PKR TUMBANG". Sebenarnya umNO dah tumbang seawal pemilihan calon BN lagi. umNO dah lama tumbang secara KO oleh orang tua MiC.

Sebab itulah, dalam tempoh kempen, PKR bukan berlawan dengan MiC, tapi dengan umNo. Cuba bayangkan kemenangan dengan hanya majoriti 1,700 setelah RM ratusan juta dibelanjakan. Itu tak termasuk lagi janji-janji sebelum menang. Maka akhirnya nanti, nasib En. Kamal seperti Adun Ijok sebelum PRU12 dari MiC juga.

PKR juga tidak boleh dikatakan tumbang kerana undi yang diperolehinya bertambah hampir 100 undi. Mudah kiranya, 23,000 pengundi yang mengundi PKR pada PRU12 masih lagi mengundi PKR dalam PRK baru-baru ni dan tentunya inilah jumlah pengundi tegar PKR untuk PRU akan datang.

Statistik keputusan menunjukkan undi Melayu di FELDA berkurangan disebabkan janji PM nak beri RM49k selepas PRU13 (boleh percaya ke?). Undi India juga berkurangan kerana MiC menonjolkan muka baru sebagai calon (suka menipu juga ni). Undi Cina bertambah ekoran keyakinan terhadap urus negeri yang baik.

Kesimpulannya wahai umNo, perjuanganmu hanya untuk perut tapi takde hati perut. Kononnya, untuk bangsa melayu tapi bangsa india yang dapat lebih. Kononnya, untuk agama, tapi yahudi yang ko minta petunjuk.

umNo, Lu Kena Beb !!
Ma’alaiysh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan